Fragmenty e-booka

[fragment] Twoja strona www


Niezależnie od faktu, jak dobrze na promocję szkoły działa system rekomendacji dotychczasowych klientów oraz ogłoszenia w serwisach internetowych, tylko własna strona www daje pełną niezależność i kontrolę nad jej zawartością. Jako właściciel masz na nią całkowity wpływ, począwszy od wyglądu, poprzez treść oferty, a kończąc na wyborze opinii, jakie zdecydujesz się na niej zamieścić.

Możesz zdecydować się na prostą wizytówkę firmy z najważniejszymi informacjami o oferowanych kursach albo rozszerzyć ją o bloga, na którym Ty, zatrudnieni przez Ciebie lektorzy bądź copywriterzy będziecie dzielić się poradami, materiałami edukacyjnymi, a nawet nagraniami video. W przypadku szkoły tańca mogą to być filmy z turniejów, których nagrania najpierw umieścisz na swoim kanale YouTube, a następnie załadujesz je do wpisu na blogu. Jeśli natomiast prowadzisz szkołę językową, świetnym pomysłem będzie umieszczenie na niej testów diagnostycznych, które pozwolą wstępnie określić poziom ucznia. Będzie to również pretekst do zbierania bazy mailingowej na potrzeby realizowania kampanii e-mail marketingowych. Na stronie szkoły powinna być także możliwość publikowania związanych z nią aktualności.

Ogromną korzyścią posiadania własnej strony internetowej jest także pełna dowolność w doborze wykorzystanych kanałów promocji i monitorowaniu ich efektów. Chodzi o to, że podczas korzystania z darmowych platform możesz nie mieć możliwość instalacji kodu do zbierania statystyk ruchu albo piksela Facebooka pozwalającego m.in. na uruchomienie remarketingu.

Jeśli przerażają Cię wzmianki o kanale YouTube, reklamach remarketingowych czy też o monitorowaniu odwiedzin na stronie, oznacza to, że trzymasz w rękach odpowiednią książkę. Zawarte w niej treści wyjaśnią Ci wszystko krok po kroku tak, abyś przynajmniej część z tych działań mógł zrealizować samodzielnie.

Dodatki do strony

Na zakończenie tego działu zapoznasz się z pokrótce przedstawionymi kilkoma dodatkami do strony, które zwiększą zaangażowanie Twoich potencjalnych klientów. Są one łatwe w integracji, tj. połączeniu ze stroną, a dają sporo korzyści.

Chat online

Kojarzysz pojawiające się na niektórych stronach okienka chatu, które zazwyczaj są umieszczone w lewym bądź prawym dolnym rogu? Jeśli osoba po drugiej stronie jest akurat dostępna, możesz od razu zacząć z nią rozmowę. W przeciwnym przypadku pojawia się komunikat o tym, że nikt nie jest dostępny, ale wiadomość zostanie wysłana na maila i odczytana w godzinach pracy.

[źródło: okienko chatu na stronie brand24.pl]

Jednym z serwisów umożliwiających uruchomienie chatu online na stronie jest https://www.smartsupp.com/pl/ – za jego pośrednictwem można także dokonać integracji z Facebookiem i odpowiadać na wiadomości przesłane przez Messengera z poziomu Smartsupp.

[źródło: Smartsupp.com]

W ustawieniach można wskazać dni i godziny pracy obsługi klienta, przypisać wiele osób do obsługi chatu, dostosować okienko chatu do swoich preferencji np. w kwestii kolorystyki zbliżonej do tej użytej na stronie firmowej. Dodatkowo możliwe jest włączenie oceny satysfakcji klienta, dzięki której będzie on mógł ocenić jakość rozmowy z konsultantem. Ciekawą opcją jest możliwość utworzenia wiadomości automatycznych, które wyświetlą się na stronie po spełnieniu określonych warunków przez odwiedzającego ją użytkownika. Może to być np. przejście na podstronę z cennikiem i brak reakcji przez 30 sekund.

Co istotne, jeśli korzystasz z WordPressa, w panelu wtyczek możesz odszukać tę o nazwie „Smartsupp”, aby ją szybko uruchomić. Do wyboru jest pakiet bezpłatny oraz 3 pakiety płatne, przy czym w tym pierwszym nie wszystkie opisane tu opcje są dostępne, a liczba chatów jest ograniczona do 100. Mimo wszystko warto zacząć właśnie od niego.

Powiadomienia push

Kojarzysz wyskakujące w formie pop-upu pytania o możliwość informowania Cię o nowościach w serwisie, a potem wyskakujące z boku komunikaty o nowych artykułach w nim? To właśnie powiadomienia push, czyli powiadomienia pojawiające się w okienku przeglądarki, a związane z wyrażoną wcześniej na nie zgodą.

[źródło: Gravitec]

Oto fragment widoku dodawania nowej kampanii push. Nieco niżej ustawia się m.in. godzinę wysyłki oraz częstotliwość wysyłania pojedynczych powiadomień.

[źródło: Gravitec]

Zauważ, że również w tym przypadku możliwe jest zdefiniowanie tagu UTM, który zostanie doklejony do linka do strony. Dzięki temu będzie możliwe sprawdzenie efektów kampanii w Google Analytics w zakładce Pozyskanie -> Kampanie -> Wszystkie kampanie.

Statystyki wysłanych kampanii możesz śledzić także w zakładce Historia kampanii. Oprócz tytułu wpisu i daty jego wysłania w tabeli zaprezentowane są dane widoczne na poniższym przykładzie:

[źródło: Gravitec]

Warta uwagi jest również opcja integracji kanału RSS strony z narzędziem Gravitec. Kanał RSS to plik XML, do którego trafiają najnowsze wpisy na blogu, a za jego pośrednictwem informacje o nich otrzymują także inne strony. W przypadku WordPressa plik ten jest tworzony automatycznie i dostępny pod adresem z końcówką /feed. Dzięki integracji korzystanie z narzędzia Gravitec będzie praktycznie bezobsługowe, ponieważ narzędzie automatycznie pobierze informację o nowym wpisie w kanale RSS i uruchomi kampanię push do subskrybentów.

Opcji zaawansowanych jest znacznie więcej, dlatego warto zacząć od darmowego pakietu umożliwiającego realizowanie wysyłek do 10 000 subskrybentów. Załóż konto w Gravitec i przetestuj jego możliwości.

Zapis na newsletter

To ostatni opisywany tu dodatek, o którym powinieneś wiedzieć, zanim przejdziesz do kolejnego rozdziału, zwłaszcza że jeden z nich jest w całości poświęcony tematowi e-mail marketingu. Własna baza mailingowa to doskonałe źródło odbiorców, z którymi możesz mieć na bieżąco kontakt. Potrzebujesz jednak tzw. marchewki, aby zachęcić innych do pozostawania z Tobą w kontakcie. Może to być obietnica dostarczenia niepublikowanych na stronie treści albo przesłania bezpłatnego e-booka.

Do stworzenia bazy mailingowej niezbędne jest posiadanie systemu do wysyłki mailingów. Do dyspozycji masz narzędzia instalowane na własnym serwerze oraz te dostępne online, przy czym – ze względu na łatwość obsługi i brak konieczności znajomości kwestii technicznych związanych z samą instalacją – szczególną uwagę warto zwrócić na te drugie. Należy do nich choćby FreshMail, z którego sami od lat korzystamy. Narzędzie to umożliwia bezpłatne przetestowanie dowolnego pakietu przez miesiąc.

Do zapisu do bazy mailingowej niezbędne jest podanie adresu e-mail oraz imienia, dzięki czemu możliwa jest personalizacja wysyłanych wiadomości. Można bowiem wstawić imię w tytule wiadomości, korzystając z jednej zmiennej. Oto przykładowy formularz zapisu.

[źródło: serwis e-tlumacze.net]

Formularz w najprostszej wersji można wygenerować bezpośrednio z poziomu ustawień danej listy odbiorców we FreshMailu. Przed uruchomieniem wysyłki należy przygotować tzw. autorespondery, czyli wiadomości wysyłane automatycznie w czasie zależnym od zdefiniowanej przez Ciebie akcji, np. tuż po zapisie albo 5 dni po kliknięciu linka zawartego w poprzedniej wiadomości.

Statystyki zrealizowanych wysyłek są dostępne zarówno dla autoresponderów, jak i tzw. mailingów, czyli ręcznie konfigurowanych wiadomości, które są wysyłane do całej bazy odbiorców jednocześnie.

[źródło: FreshMail]

Chcesz dowiedzieć się więcej o tej i innych formach promocji?

Znajdziesz to w e-booku „Marketing internetowy w edukacji. Jak zarabiać więcej na korepetycjach.

Dodaj komentarz